Siri Hustvedt’s DET JEG ELSKEDE er jo fantastisk læsning

Posted: februar 10, 2010 in Bøger, Blog
Tags: , , , ,

New Yorker forfatter Siri Hustvedt

Efter at have læst alle de bøger jeg fik i julegave, var jeg løbet tør for læsestof. Jeg blev præsenteret for romanen DET JEG ELSKEDE af Siri Hustvedt.

DET JEG ELSKEDE af Siri Husvedt

Hun er jo også blevet kendt blot i kraft af at hun er gift med den kendte New Yorker forfatter Paul Auster som bl.a. har skrevet New York Trilogien (1987), Leviathan (1992), Mr Vertigo (1994), Timbuktu (1990) med flere. Men jeg kendte ikke Siri’s forfatterskab, men glædede mig.

Klip til 2 dage scenere hvor jeg var færdig med romanen. Og hvilken roman. Det var jo fantastisk læsning.

Bogen handler kort om kunsthistorikeren og Columbia University professoren Leo og hans venskab til kunsteren og maleren Bill. Men det handler også om deres relationer til deres koner og fremfor alt deres børn. Sat i fantastiske New York som er så levende fortalt at man selv føler at man der der. Men bogen berører også tematikker som kærlighed, sorg og lykke.

Dette er bogen som hvis man kun læser en roman om året skal læse.

Skriv et svar

